Деніел Редкліфф остаточно виріс з підгузків Гаррі Поттера… Це - зрозуміло і
логічно, адже перша частина про хлопчика-мага вийшла дев’ятнадцять років тому. У кого є хвилювання щодо
свого віку, настирливо прошу не брати до уваги цю інформацію. Бо говорити
сьогодні ми будемо не про серію фільмів «Гаррі Поттер», а про творчу доленьку Деніела Редкліффа та його крайній фільм «Стволи Акімбо».
Чому саме про нього? Бо він відкрито характеризує тенденцію вибору
Редкліффом сценаріїв. Згадаймо його «Роги» у 2013 та «Людину – швейцарський ніж»
у 2016. Ґротескні, відверто сатиричні та глибоко іронічні. Погані? Звичайно,
ні! Оригінальні – ось правильне слово. І це, насправді, дуже тішить. Не кожні
актор чи актриса можуть дозволити собі занурюватися у настільки провокаційні
експерименти. І «Роги», і «Людина – швейцарський ніж», і «Стволи Акімбо» -
ризикований вибір для початку серйозно-активної акторської кар’єри. Та, судячи з усього, Редкліфф ризикувати
зовсім не боїться. Навпаки, він шукав своє місце у різних категоріях фільмів. І
навіть – у серіалах. Та не зовсім знайшов. Хоч деякі його роботи відзначалися
добрим рівнем акторської гри, а фільми високо підіймалися у рейтингах.
Після закінчення «Поттеріани» йому бракувало досвіду для визначення
пріоритетів. Адже насамперед необхідно було позбутися усіх кліше та не стати
актором однієї ролі. Редкліфф вирішив спробувати свої сили у жанрі хоррор і
знявся у фільмі «Жінка в чорному». Та ми знаємо, що хоррори не часто попадають у
топ-списки критиків і глядачів. Хоч «Жінка в чорному» належить до тих фільмів
жахів, які швидше є хорошими, аніж навпаки. Але цей жанр все одно значно обмежує
цільову аудиторію і майже завжди є збитковим.
Потім був мінісеріал «Зошит молодого лікаря» за розповідями М. Булгакова.
Серіал виявився напрочуд якісним, але популярності та шаленої прихильності від
глядачів так і не отримав. Хоч критики його хвалили.
Спробував себе Деніел Редкліфф і в комедійному амплуа, втіливши негативного
героя у фільмі «Ілюзія обману: Другий акт» (2016). Можливо, саме ця роль дала
йому поштовх до пошуку оригінальних фільмів – тих, у яких не всі погодяться
зніматися, та сформувала його подальшу творчу мету. І в тому ж 2016 виходить на екрани легендарне кіно «Людина –
швейцарський ніж».
Цілком щиро вважаю, що таке кіно має право на існування. Про що ж я?
Будь-яке кіно має право на існування. А дивитися його чи ні – вибір кожного і
кожної.
Отож, за ґротесковим настроєм фільми «Людина – швейцарський ніж» і «Стволи
Акімбо» - надзвичайно схожі, адже основним посилом обох є сатира: над ситуацією,
людьми і загалом життям. Якщо висловлюватися дуже просто, то фільм можна описати
одним словом – треш! Специфічний треш!
«Стволи Акімбо» - це «Чорне дзеркало» через призму кривого дзеркала. Читала
претензії глядачів про популяризацію фільмом жорстокості. Люди, ви серйозно?!
Це – єдиний фільм, який ви бачили взагалі? Чи ви не розрізняєте жанрів? Чи не
розумієте посил і режисерську концепцію? Чи ви вважаєте, що у нашому світі стане краще, якщо
зніматимуть лишень мімімішне кіно? Навпаки, на проблемах необхідно акцентувати. А
кут акцентації обирає режисер-постановник. У «Стволах Акімбо» піднесена
актуальна тема, зображені актуальні проблеми, поставлені актуальні питання. Але, так, вони не зафарбовані у
рожевий колір. А Деніел Редкліф тим часом зайняв свою нішу у кіноіндустрії - ту, від якої досі всі решту цуралися...
Коментарі
Дописати коментар